Reklama w Google

Jeśli zależy Ci na tym, by Twoja ofertę poznało jak najwięcej osób w możliwie jak
najkrótszym czasie, opłaca się promować w popularnej wyszukiwarce. Prowadząc
marketing w Google, możesz także precyzyjnie określić swoją grupę docelową. Reklama,
która wyświetla się za pośrednictwem wyszukiwarki, nie kojarzy się negatywnie, ponieważ
nie nakłania do wykonania konkretnej akcji. Użytkownik samodzielnie podejmuje decyzję
związaną z tym, że korzysta z wyszukiwarki. Następnie wpisuje w jej pasku zapytania
określone frazy, a następnie klika w link, prowadzący do strony, na której może znaleźć
potrzebne treści, produkty lub usługi.
By uzyskać jak najlepsze efekty związane z promocją w Google, warto w pierwszej
kolejności rozważyć promocję za pomocą takich działań, które stwarzają najwięcej
możliwości. Zalicza się do nich takie kampanie marketingowe jak pozycjonowanie stron
SEO, linki sponsorowane Google Ads, a także utworzenie profilu firmy za pomocą
narzędzia Google Maps. Można wybrać tylko jedno rozwiązane z wymienionych, jednak
najlepiej połączyć je ze sobą, co daje o wiele lepsze efekty w krótszym czasie. Za pomocą
reklamy w Google internauta, klikając w odnośnik, jest kierowany na stronę z ofertą firmy
albo na główną, albo do konkretnej podstrony z promowanym asortymentem.
Niewątpliwą zaletą promocji w wyszukiwarce jest to, że wiele działań można opracować
samodzielnie. Jednak, by osiągnąć zamierzony efekt, należy poświęcić takiej kampanii
swój czas i uwagę, by precyzyjnie określić swoje założenia i oczekiwania. By nie tworzyć
natomiast kolejnych kampanii metodą prób i błędów, co w konsekwencji może się odbić
negatywnie na wizerunku firmy, warto korzystać z pomocy profesjonalnych i
doświadczonych agencji SEO/SEM. W ten sposób nie tylko minimalizuje się ryzyko
niepowodzenia, ale również można osiągnąć swój cel biznesowy w krótszym czasie.
Ponadto jako biznesmen, możesz poświęcić swój czas i uwagę na działania, które są
ściśle związane z Twoją firmą, a nie z marketingiem.
Reklama w Google – jakie są jej rodzaje?
Najbardziej popularne formy reklamy w Google to działania SEO związane z
pozycjonowaniem, a także kampanie Google Ads i wizytówka utworzona za pomocą Map
Google. Dzięki nim łatwiej można dotrzeć do Klientów na rynku krajowym lub lokalnym, co
przekłada się na lepsze wyniki sprzedaży. Warto pokrótce przybliżyć wszystkie te sposoby
promocji.
Reklama w Google Ads
Z reklamy w postaci linków sponsorowanych najczęściej korzystają przedsiębiorcy, którzy
prowadzą małą lub średnią firmę. Dzięki nim można zwiększyć sprzedaż, co następuje
praktycznie od pierwszego dnia, w jakim uruchomi się tę kampanię. Można bowiem
precyzyjnie określić, na jakich stronach ma się pojawiać link, który prowadzi do strony z
ofertą. Oprócz samej wyszukiwarki inne popularne miejsca w sieci to na przykład serwis
YouTube, czy WP. Z uwagi na to, że kampanię można w pełni personalizować, udaje się
dotrzeć do określonej grupy odbiorców, m.in. pod względem jej wieku, czy lokalizacji. Inne
korzyści, które płyną z takiej formy promocji, to wpływanie na świadomość Konsumenta.
Za pomocą linków Google Ads utrwala się w wyobrażeniu potencjalnego Odbiorcy
pozytywny wizerunek firmy, która kojarzy się z określonymi hasłami, kolorami, czy
produktami.
Reklamę Google Ads najczęściej przywołuje się jako link zawierający opis marketingowy
zachęcający do kliknięcia w odnośnik. Jednak może ona mieć również inną postać, czyli:
graficzną, video, produktową, umożliwiającą wykonanie telefonu do promującej się firmy,
reklamującej nową aplikację mobilnej, a także zawierającą i grafikę i tekst.

Reklama w Google – inne skuteczne formy promocji w wyszukiwarce
Oprócz wspomnianych linków Google Ads, czy Map Google lub pozycjonowania SEO,
przedsiębiorcy coraz chętniej korzystają z dodatkowych narzędzi marketingowych, jakie
oferuje najpopularniejsza wyszukiwarka. Można do nich zaliczyć: Zakupy, Grafikę, czy
Google Assistant. Dużym powodzeniem cieszą się także takie reklamy w sieci
wyszukiwania, które można zamieszczać w partnerskich serwisach Google, czyli na
przykład we wspomnianej Wirtualnej Polsce, a także na stronie Onet, czy Interia.
Jaka reklama w Google najbardziej zachęca do przejścia na stronę z ofertą?
Przedsiębiorcy, którzy chcą być bardziej widoczni w Google, kreują kampanie Google Ads,
dzięki którym Internauci klikają w linki przenoszące do strony firmowej. Użytkownicy tej
wyszukiwarki chętniej też chcą zapoznać się z ofertą firmy, do której prowadzi reklama
tekstowa, zawierająca określone słowa kluczowe. Jest ona atrakcyjna, ponieważ to
użytkownik sam typuje, jaka treść reklamy wyświetli się w wyszukiwarce, ponieważ to on
wpisuje frazy związane z określoną branżą i rodzajem oferty.
Dużym powodzeniem cieszą się też reklamy, które wykorzystują roboty wyszukiwarki.
Zbierają one informacje o tym, jakie strony internauta ostatnio odwiedzał i jakie przeglądał
produkty i na tej podstawie wyświetlają się reklamy dopasowane do takiej tematyki. Jeżeli
prowadzisz sklep internetowy, bardziej dogodną formą reklamy dla Ciebie może być
narzędzie Zakupy Google. Lista Twoich towarów wyświetla się w płatnych wynikach
wyszukiwania Google wraz z najistotniejszymi opisami na ich temat.
Wspomniane już Mapy Google to również doskonałe narzędzie marketingowe, które
również ma praktyczne zastosowanie. Zakładając taką wizytówkę, stajesz się bardziej
widoczny, a jednocześnie w przystępny sposób opisujesz swoją działalność, podając, jak
można do niej trafić i jak widzą ją Klienci, którzy już skorzystali z Twojej oferty.
W dobie digitalizacji i poszukiwania nowoczesnych, inteligentnych rozwiązań, ciekawą i
skuteczną formą promocji może być reklama w Google Assistant. Użytkownik może
natrafić na Twoją ofertę, gdy zamiast wpisywać w pasek frazę, wypowie ją na głos.
Reklama w Google Display Network, czyli w sieci Partnerów wyszukiwarki
Reklama w postaci Google Display Network ma najczęściej postać baneru reklamowego,
który wyświetla się na serwisach internetowych powiązanych z wyszukiwarką. Podobnie
jak inne narzędzia marketingowe także i w tym przypadku można precyzyjnie określić
parametry kampanii, by reklama wyświetlała się określonej grupie Odbiorców. Można ją
wykorzystać zarówno do pozyskania użytkowników, którzy pierwszy raz odwiedzą Twoją
stronę, jak i tych, którzy już mieli wcześniej z nią styczność.
Produktowa reklama w Google
Produktowa forma reklamy w wyszukiwarce jest dostępna w Zakupach Google w postaci
graficzno-tekstowej. Promocja tego typu zachęca do dokonania zamówienia produktu.
Odbiorca od razu widzi, jaki jest to towar, ponieważ wyświetla się jego zdjęcie wraz z
opisem i ceną.
Reklama w Google w formie video
Pomimo tego, że w świadomości utrwaliła się reklama video, którą można zobaczyć w
telewizji, ta, którą przygotowuje się na potrzeby Internauty, cieszy się coraz większym
powodzeniem. Jest znacznie tańsza, może nieść ze sobą konkretny przekaz, który jest
skierowany do określonej grupy Odbiorców.
Reklama w Google, promująca aplikację

Firmy z branży IT nie mają łatwego życia, jeśli chodzi o promocję. Reklama bowiem musi
nieść nie tylko jasny przekaz, ale też dostarczać informacji dotyczących rozwiązań, jakie
gwarantuje dany system. Pomocna jest więc reklama w Google, dzięki której można
promować nową aplikację, którą oferuje się konkretnym użytkownikom. Działania
marketingowe w tym zakresie są prowadzone na stronach partnerskich wyszukiwarki.
Mogą również odnosić się do serwisów w Internecie powiązanych tematycznie z aplikacją,
gdzie oprócz samej treści jest zachęta do skorzystania z oprogramowania w postaci
odpowiedniego przycisku.
Reklama w Google pod postacią wizytówki
Jeśli chciałbyś, aby Twoja firma była bardziej rozpoznawalna w określonym regionie,
możesz tego dokonać na przykład poprzez utworzenie konta w Mapach Google albo w
narzędziu marketingowym Google Moja Firma. Od razu po wprowadzeniu danych i
zapisaniu taka forma wizytówki będzie widoczna dla lokalnych Odbiorców od razu,
niezależnie od tego, czy korzystają z urządzeń stacjonarnych, czy mobilnych.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Pliki te wykorzystywane są do
gromadzenia statystyk odwiedzin naszej witryny. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.

Close