Czym jest audyt SEO?


Za pomocą audytu SEO dokładnie dowiesz się, pod jakimi względami Twoja strona WWW
wymaga dopracowania, by można było ją zoptymalizować pod kampanię marketingową z
zastosowaniem słów kluczowych. Dokonując takiej analizy, eliminujesz błędy, a tym
samym masz niemalże pewność, że po pozycjonowaniu stron SEO, Twoja witryna
znajdzie się wysoko w rankingu Google.
Audyt SEO w połączeniu z wiedzą i doświadczeniem daje najlepsze rezultaty!
Nawet jeśli powierzysz audyt SEO jakieś firmie, nie masz pewności, że zatrudnia
fachowców, którzy będą potrafili w odpowiedni sposób zinterpretować uzyskane
informacje. Warto zaufać profesjonalnej agencji SEO/SEM, która zatrudnia tylko
ekspertów.
Dzięki temu możesz spodziewać się doskonałych efektów wdrażanej strategii
marketingowej. Poza tym otrzymasz perfekcyjnie zoptymalizowaną i zaprojektowaną
stronę WWW, która będzie Ci służyć znacznie dłużej, niż przez okres trwania działań
promocyjnych. Przeprowadzamy audyt SEO w małych, średnich i dużych serwisach
internetowych, a następnie wprowadzamy w nich korzystne zmiany. Czas, w jakim
dokonujemy audytu, zależy od wielkości Twojej witryny.
Audyt SEO to optymalna analiza Twojego serwisu
Oprócz tego, że zajmujemy się analizą Twojej strony za pomocą audytu SEO i
wdrażaniem zmian po prawidłowej interpretacji zebranych danych, przeprowadzamy
kolejną analizę. Ma ona na celu sprawdzenie, czy modyfikacje, jakich się podjęliśmy, nie
zawierają żadnych błędów i czy są w pełni korzystne dla dalszej strategii marketingowej.
Przeprowadzamy zatem dodatkowe audyty związane z: pozycjonowaniem pod
wyszukiwarkę, optymalizacją pod SEO, badaniem działań z zakresu link building, analityką
strony pod względem UX, analizą działań Twojej konkurencji. Dokładnie badamy też: treści
na Twoim serwisie, poprawność kodu źródłowego, czy projekt Twojej witryny. Podczas
naszych działań z zakresu audytu, zwracamy też uwagę na statystki, które są dla nas
wskazówką, jakie czynności podjąć, by uzyskać lepsze wyniki w danych obszarach w
najbliższym czasie.
Audyt SEO dotyczący pozycjonowania, optymalizacji i linkowania
Jeśli korzystasz z usług firmy pozycjonującej i nie jesteś do końca zadowolony z efektów
jej działań, skorzystaj z naszego audytu. Dzięki niemu przekonasz się, w czym tkwi
problem i będziesz w stanie podjąć odpowiednie działania, by go rozwiązać. Dowiesz się
także, czy firma, której zlecasz pozycjonowanie, stosuje bezpieczne techniki, czy nie.
Natomiast audyt optymalizacji strony jest właściwy zawsze wtedy, gdy chcesz wiedzieć,
czy Twój serwis został prawidłowo zoptymalizowany, na przykład pod kątem dobranych
słów kluczowych. Pomimo tego, że linkowanie nie ma już takiej siły napędowej, jeśli chodzi
o uzyskiwanie wysokiej pozycji w Google, wciąż ma znaczenie.
Link building to zajęcie wymagające czasu, a także podejścia do zadania z dużą
odpowiedzialnością. Z tego też powodu polecamy Ci analizę linków, by do Twojej strony
prowdziły wyłącznie te, które są z nią powiązane tematycznie i pochodzą z serwisów o
dobrym PageRank.
Audyt SEO w zakresie UX strony WWW i badania Twojej konkurencji

Przedsiębiorcy bardzo często zapominają, że ich strona internetowa powinna być przede
wszystkim atrakcyjna dla osób, które ją odwiedzają. Byś mógł przekonać się o tym, czy
Twój serwis wpisuje się w ten trend, polecamy Ci audyt użyteczności UX. Jeśli prowadzisz
sklep online, czy też masz problem taki, że potencjalni Klienci szybko opuszczają Twoją
stronę, problem może leżeć właśnie w złym dopasowaniu serwisu do potrzeb Twoich
Odbiorców.
Pozycjonując się pod dane frazy, warto sprawdzić, jakie słowa kluczowe dobiera Twoja
konkurencja. Za pomocą profesjonalnej analizy Twoich rywali biznesowych, możemy
konkurować z nimi w tych samych obszarach promocji lub stosować inne, które są bardziej
skuteczne.
Audyt SEO treści oraz doboru słów kluczowych
Za pomocą audytu SEO analizujemy zamieszczone treści na Twojej stronie pod kątem
unikalności, długości, a także dostosowania ich pod tematykę witryny i wyszukiwarkę.
Sprawdzamy, czy zawierają odpowiednie słowa kluczowe i czy te frazy są dodawane z
właściwą częstotliwością. Polecamy Ci pozycjonowanie szerokie, które wymaga
stosowania fraz z tak zwanego długiego ogona. W ten sposób masz większą szansę
wypromować się w Google na wiele słów kluczowych odnoszących się do tego samego
produktu z Twojej oferty.
Treści na stronie to nie tylko tekst, ale również grafika i pliki video. Podczas audytu
uwzględniamy je również – w przypadku grafik zwracamy uwagę na to, czy mają dodany
atrybut alt, czy są w formacie, który nie zabiera zbyt dużo miejsca i nie spowalnia
wczytywania się strony w sieci. Zwracamy także uwagę na zamieszczone pliki graficzne
pod kątem wizualnym, czy mają odpowiedni przekaz i czy kojarzą się pozytywnie.
Natomiast filmy, które masz na stronie, powinny wyświetlać się na dowolnym urządzeniu i
zapewniać łatwy sposób ich obsługi. Ponadto ich obecność nie może wydłużać czasu, w
jakim Twoja witryna ładuje się online.
Za pomocą audytu SEO możemy precyzyjnie określić listę fraz kluczowych, które będą
właściwe dla Twojego biznesu, który chcesz promować w lokalnie, na kraj lub globalnie.
Niektóre słowa kluczowe nasuwają się same ze względu na rodzaj Twojej działalności i
branżę, w jakiej proponujesz swoje produkty lub usługi. Inne dobieramy samodzielnie, na
przykład z uwzględnieniem obecnych trendów i zachowań potencjalnych Odbiorców lub
Twoich faktycznych Klientów, którzy składają zamówienia.
Audyt SEO kodu źródłowego i projektu strony WWW
Przeprowadzając audyt SEO, możemy również prześwietlić Twoją witrynę pod kątem
poprawności kodu źródłowego. Sprawdzamy na przykład, czy odpowiada ona standardom
W3C, by mieć pewność, że zarówno użytkownik tradycyjny, jak i mobilny będzie mógł bez
problemu przeglądać jej zawartość.
Zwracamy także uwagę na to, jak wyglądają nagłówki, czy mają przypisaną odpowiednią
hierarchię wartości, a także czy zawierają frazy kluczowe związane z tematyką, do jakiej
się odnoszą. Kod źródłowy to także znaczniki title i meta description, które mają istotne
znaczenie podczas działań marketingowych i by Twoja strona indeksowała się pod
określoną tematykę. Sprawdzamy więc, czy dane te są poprawnie uzupełnione na każdej
podstronie.
Projekt Twojej strony WWW jest równie istotny – liczy się nie tylko jej postać wizualna, ale
również estetyka związana z dbałością o to, jak wyświetlają się adresy URL w
przeglądarce. Im są bardziej czytelne i zawierają określoną ścieżkę prowadzącą do
konkretnych podstron, tym lepiej. Analizujemy Twój serwis także pod kątem tak zwanej
kanoniczności – jeśli strona zawiera zduplikowane treści, które wynikają ze stosowania

odpowiednich filtrów, informujemy wyszukiwarkę, która strona ma być poddana indeksacji,
co rozwiązuje problem.
Ponadto zapewniamy: przekierowanie 301 dla podstron Twojego serwisu, przejrzysty
wygląd stron zawierających produkty, a także stosowanie rich snippets podczas tworzenia
opisów dla Twojej oferty pod wyszukiwarkę. Ponadto opracowujemy odnośniki, które
pojawiają się w obrębie Twojej witryny, które są przyjazne zarówno dla robotów Google,
jak i dla Odwiedzających.
Audyt SEO: analiza Twojej witryny w sieci pod kątem Google, konwersji i
widoczności
Wszystkie przydatne statystki zbieramy poprzez używanie takiego skutecznego narzędzia,
jak Google Analytics. Dzięki niemu możemy dokładnie prześledzić, jakie wyniki osiągał
Twój serwis, jeśli chodzi o liczbę odwiedzających i kupujących w danym okresie.
Sprawdzamy, jak zachowują się Internauci, którzy wchodzą na Twoją stronę i jak długo na
niej pozostają. Na tej podstawie proponujemy Ci wprowadzenie korzystnych zmian, które
sprawią, że obsługa Klienta stanie się bardziej efektywna, a ścieżka zakupowa łatwiejsza i
bardziej przejrzysta.
Analizujemy także Twoją stronę pod kątem zachowań wyszukiwarki w stosunku do niej. W
tym celu korzystamy z narzędzia Google Search Console. Pozwala nam sprawdzić, czy
Twoja witryna nie otrzymała ostrzeżeń lub nie został na nią nałożony filtr, na przykład ze
względu na zduplikowaną treść. Sprawdzamy, na jakie frazy Twoja strona jest widoczna w
Google i na jakim miejscu aktualnie się znajduje.
Sprawdzamy także, czy Twój serwis jest widoczny dla określonej grupy Odbiorców. Jeśli
promujesz się lokalnie, rekomendujemy utworzenie profilu w Google Maps i Google Moja
Firma. Twoja strona powinna być także łatwa do znalezienia przez roboty Google, dlatego
przyjrzymy się plikowi robots.txt, czy zawiera odpowiednie treści, które pozwalają
indeksować te podstrony, które chciałbyś promować w wyszukiwarce.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Pliki te wykorzystywane są do
gromadzenia statystyk odwiedzin naszej witryny. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.

Close