Czym jest pozycjonowanie lokalne?
Jeśli chcesz, by Twoja firma stała się widoczna w Google, zacznij od pozycjonowania na
frazy lokalne. Co to oznacza w praktyce? Optymalizację Twojej strony WWW pod frazy,
które odnoszą się do konkretnego miasta, na przykład: „cukiernia Kraków”. Użytkownik
wyszukiwarki, który doda w pasku właśnie takie zapytanie, otrzyma wyniki z ofertami z
tego miasta.
Jednak, by być jeszcze bardziej widocznym w określonym mieście, czy województwie,
warto także utworzyć wizytówkę i mapę, korzystając z narzędzi Google. Tak naprawdę to
właśnie od tych detali warto rozpocząć promocję lokalną. Za ich pomocą będziesz mógł
łatwo nawiązać dialog ze swoimi lokalnymi Klientami, a także od razu poinformujesz ich,
czy działasz tylko online, czy również stacjonarnie. Jeśli prowadzisz sprzedaż tradycyjną
na mieście, potencjalni Odbiorcy dowiedzą się z tej wizytówki także, w jakich godzinach
masz otwarty sklep w ciągu tygodnia i na jakiej ulicy się on znajduje.
Promując się lokalnie, możesz trafić do potencjalnych Klientów z wybranego miasta,
powiatu, województwa, dzielnicy, a nawet z mieszkających przy konkretnej ulicy.
Zajmujemy się pozycjonowaniem lokalnym SEO w takich miastach jak: Kraków, Wrocław,
Rzeszów, Kielce oraz Koszalin.
Na czym polega pozycjonowanie lokalne w Mapach Google?
Utworzymy dla Ciebie wizytówkę za pomocą narzędzia Map Google, by Twoja firma była
na wyciągnięcie ręki dla użytkowników tej wyszukiwarki. Ważne jest to, by w odpowiedni
sposób wypełnić wszystkie pola, które udostępnia wizytówka Google Moja Firma. Istotne
jest to, by w treści znalazły się właściwe słowa kluczowe, które dotyczą Twojej działalności
i rejonu, w jakim pragniesz się promować lokalnie. To narzędzie promocji jest szczególnie
pożyteczne dla małych firm, które oferują swoje produkty i usługi na lokalnym rynku.
Potrafimy myśleć tak, jak potencjalni Klienci, którzy w pierwszej kolejności są
zainteresowani ofertą tych firm, które znajdują się najbliżej ich miejsca zamieszkania.
Warto więc najpierw podczas promocji lokalnej skupić się właśnie na Odbiorcach, którzy
mieszkają na przykład w tej samej dzielnicy, gdzie znajduje się siedziba Twojej firmy.
Wykorzystując do promocji w regionie Mapy Google, zyskujesz przewagę nad konkurencją
na tym obszarze.
Pozycjonowanie lokalne skutecznym wsparciem dla Start Up’ów i małych firm
Rozpoczynasz swoją działalność jako Start Up? Prowadzisz firmę o ograniczonej liczbie
usług lub produktów, która skupia się na sprzedaży swojego asortymentu lokalnym
Klientom? Skorzystaj z promocji SEO w danym regionie. To zrozumiałe, że kiedy działasz
na kieleckim rynku, nie będzie Cię interesować to, by dotrzeć ze swoją ofertą do osób,
które mieszkają na pomorzu.
By to wyrazić podczas pozycjonowania lokalnego, należy w umiejętny sposób dobierać
frazy kluczowe z uwzględnieniem obszaru, na jakim chciałbyś się promować, czyli w
naszym przypadku Kielce, województwo świętokrzyskie. Słowo kluczowe przykładowej
oferty powinno wyglądać tak: „jubiler Kielce” albo „jubiler świętokrzyskie”.
Inteligentne pozycjonowanie lokalne
Warto pamiętać o tym, że promując się regionalnie na lokalne frazy w wyszukiwarce,
Twoja oferta staje się bardziej widoczna także na ogólne frazy. Internauta, który bowiem
umieści w pasku wyszukiwania frazę typu „kwiaciarnia”, otrzyma zestawienie z firmami,
które są zlokalizowane w regionie, gdzie znajduje się ów internauta. Mając świadomość
działania takiego mechanizmu w Google, można stosunkowo niedużym kosztem
promować się jednocześnie lokalnie i ogólnie.
Promocja lokalna SEO – jakie są jej walory?
Promując się na określone miasto, łatwiej możesz dotrzeć do Klientów, którzy mieszkają
blisko siedziby Twojej firmy. Ponadto, jeśli skorzystasz z usług profesjonalnej firmy
pozycjonerskiej, uda Ci się wypracować lepszą ofertę niż ma Twoja lokalna konkurencja.
Dzięki temu zyskasz nad nią przewagę, a przy dalszym działaniom SEO w regionie,
staniesz się liderem w swojej branży. Pozycjonowanie lokalne umożliwia Ci także
znalezienie się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce, co możesz osiągnąć w stosunkowo
niedługim czasie i przy niewielkim budżecie przeznaczonym na ten cel. Poniesiony
wydatek możesz więc uważać za inwestycję na przyszłość, tym bardziej że promocja ta
przekłada się na wyższy poziom sprzedaży Twoich produktów lub usług.
Pozycjonowanie lokalne w praktyce
Zanim zdecydujesz się na współpracę z nami, przedstawimy Ci bezpłatną wycenę. W tym
celu wyszukamy najbardziej atrakcyjne frazy lokalne adekwatne dla Twojego biznesu,
które internauci wpisywali najczęściej w Google. Podamy Ci w ten sposób możliwy koszt
związany z doborem fraz, które oprócz tematyki związanej z Twoim biznesem zawierają
lokalizację, czyli np. miasto, województwo, dzielnicę, powiat lub ulicę.
Jeśli zawrzesz z nami umowę, możesz liczyć na wsparcie naszego eksperta SEO, który
pozostanie z Tobą w stałym kontakcie. W ten sposób w krótkim czasie opracuje dla Ciebie
najlepszą strategię promocji lokalnej. Swoje działania rozpocznie od analizy Twojej strony
WWW za pomocą audytu SEO. Następnie wprowadzi korzystne zmiany dotyczące
optymalizacji opisów i wszelkich innych informacji znajdujących się na Twojej witrynie jak
znaczniki meta, opis description, nagłówki, czy dopasowanie serwisu do użytkowników
mobilnych. Nierzadko po audycie SEO strony naszych Klientów wymagają wzbogacenia o
kolejne podstrony, których treść zawiera lokalne frazy. Nasz fachowiec założy Ci również
profil w Google Moja Firma, a także doda dokładną lokalizację Twojej firmy za pomocą
narzędzia Map Google.
Pozycjonowanie lokalne nie musi ograniczać się do jednego miasta
Z naszych usług związanych z pozycjonowaniem lokalnym SEO korzystają przede
wszystkim firmy, które prowadzą swoją działalność lokalnie, w obrębie jednego miasta lub
województwa. Jednak naszymi Klientami są również i ci Biznesmeni, którzy rywalizują z
innymi przedsiębiorstwami na różnych rynkach w kraju.
Ponadto zgłaszają się do nas przedstawiciele instytucji, których firmy mają wiele
oddziałów w różnych miastach na terenie Polski. Zależy im zatem, by w każdym z tych
regionów dać się zauważyć lokalnie i dotrzeć do miejscowej grupy docelowej. W takim
przypadku dla rozbudowanych serwisów przygotowujemy oddzielnie stronę wizytówkę
typu landing page dla każdego miasta, w którym znajduje się oddział firmy naszego
Klienta. Optymalizujemy je poprzez dobór właściwych fraz dla danego regionu, by
wizytówki te odwiedzali mieszkańcy z konkretnej miejscowości. Oprócz tego tworzymy
osobne profile Google Moja Firma dla każdej placówki.
Pozycjonowanie lokalne opłaca się bardziej niż ogólne, krajowe
Promując się lokalnie, nie musisz przeznaczać tak dużego budżetu, jak w przypadku
promocji na cały kraj. Jednocześnie możesz się spodziewać, że pozycjonowanie lokalne
wyraźnie zahaczy też o ogólne, co wynika z geolokalizacji. Jeśli więc prowadzisz sklep
stacjonarny, czy w formie e-commerce na rynku lokalnym, w Google jesteś również
widoczny dla użytkowników, którzy wpiszą tylko „sklep obuwniczy” zamiast na przykład
„sklep obuwniczy Koszalin”.
W praktyce oznacza to, że jeśli zależy Ci na tym, by Twoją ofertę poznali głównie lokalni
mieszkańcy, promowanie się na frazy ogólne mija się z celem. Dzieje się tak ze względu
na większą popularność słów kluczowych typu „mechanik”. By wypromować się na takie
ogólne słowo kluczowe, trzeba zainwestować znacznie więcej środków, a przy tym nie ma
się gwarancji, że taka forma promocji przyniesie spodziewany efekt.
Promując się na ogólne słowo kluczowe, masz do pokonania konkurencję zlokalizowaną
na terenie całego kraju. Dlatego zachęcamy Cię do korzystania z promocji lokalnej, która
daje szybsze i bardziej zadowalające efekty, a przy tym jest znacznie tańsza, dlatego
praktycznie każdy biznesmen może wydzielić budżet na działania local SEO.
Pozycjonowanie lokalne odpowiedzią na Twoje problemy i oczekiwania
Pozycjonując się lokalnie, masz pewność, że sprzedaż Twoich produktów lub usług
wzrośnie wśród lokalnej grupy odbiorców. Stajesz się dla niej bardziej widoczny ze swoją
ofertą w lokalnych wynikach wyszukiwania, a także pod względem informacji, jakie są
widoczne w Mapach Google. Wzrost sprzedaży daje Ci wiele perspektyw dalszego
rozwoju.
Uzyskane środki możesz przeznaczyć m.in. na ciągłą promocję lokalnie, na poszerzenie
swojej oferty o nowy asortyment. Możesz również realizować dalsze plany biznesowe, na
przykład związane z utworzeniem kolejnego oddziału w innym mieście. Promując się
lokalnie, masz znacznie większą swobodę działania!
Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Pliki te wykorzystywane są do
gromadzenia statystyk odwiedzin naszej witryny. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.