Czym jest marketing internetowy i jak działa reklama w internecie

Dlaczego marketing internetowy jest bardziej atrakcyjny od tradycyjnego?
Tradycyjny marketing rządzi się innymi prawami niż internetowy, co ma związek z innymi
sposobami przekazu treści reklamowych. Skupiając się na reklamie w sieci, warto
zauważyć, że umożliwia ona nawiązanie dialogu z Odbiorcą, na przykład poprzez e-mail,
czy za pośrednictwem social media. Marketing online zapewnia również dostęp do
szeregu informacji o potencjalnym Kliencie. Dane, które udaje się zebrać, dotyczą m.in.
zainteresowań konsumenta, jego wieku, czy sytuacji życiowej. Informacje te można
wykorzystać w różny sposób pod względem marketingowym, na przykład poprzez
personalizację oferty sprzedażowej.
Reklama w sieci ma również nieograniczony zasięg, zarówno pod względem stron, na
których się ją zamieszcza, jak i z uwagi na czas trwania kampanii marketingowej. Można
również samodzielnie ustalać to, czy jest ona kierowana do lokalnego Odbiorcy, czy do
mieszkającego w dowolnym miejscu w kraju lub za granicą. Marketing internetowy jest
atrakcyjny zarówno dla osób, które korzystają z tej formy reklamy po raz pierwszy, jak i po
raz kolejny. Z uwagi na to, że taką reklamę można na bieżąco modyfikować, udaje się
osiągać dobre efekty nawet wtedy, gdy nie posiada się w tym zakresie doświadczenia.
Poza tym możliwość zmiany reklamy w danym okresie pozwala reagować na tendencje i
sytuacje, które mają miejsce. Dotyczy to m.in. analizy zachowań Klientów w obrębie
serwisu, który się reklamuje, albo sytuacji gospodarczej w danym regionie.
W przeciwieństwie do tradycyjnej formy reklamy, marketing online ma tę przewagę, że
wdrażając pewną strategię reklamową, można już na wstępie precyzyjnie określić budżet
potrzebny na realizację działań. W dodatku po takiej kampanii w sieci można się
spodziewać określonych rezultatów, czego natomiast nie da się osiągnąć, gdy inwestuje
się w reklamę poza Internetem. Skutki reklamy online dają się łatwo wyliczyć i zmierzyć z
uwagi na stosunkowo łatwy dostęp do narzędzi analitycznych.
Reklama w Internecie i marketing internetowy – rodzaje kampanii online
Reklama w Internecie może mieć postać kampanii Google Ads, czy działań z zakresu
pozycjonowania SEO. Marketing online może również dotyczyć promocji za pomocą
przekazu video, czy w formie mailingu. Jednak jest o wiele więcej form promocji w sieci.
Najbardziej popularne znajdują się poniżej.
Marketing internetowy – pozycjonowanie SEO stron WWW
Dzięki pozycjonowaniu Twoja strona może osiągać wysokie pozycje w rankingu Google na
konkretne frazy kluczowe. By tak się stało, konieczna jest optymalizacja Twojego serwisu
z uwzględnieniem słów kluczowych, pod jakie chciałbyś stać się zauważalny w tej
wyszukiwarce. By przyspieszyć nieco w bezpieczny sposób widoczność Twojego sklepu,
czy strony firmowej w rankingu wyszukiwarki, pomocne jest zaplecze wartościowych
linków. Pozycjonowanie strony w sieci wymaga posiadania specjalistycznej wiedzy
zarówno teoretycznej, jak i praktycznej. Ponadto, jeśli interesuje Cię taka forma promocji,
ważne jest, by korzystać z usług zaufanych agencji SEO, czy firm pozycjonerskich, które
stosują bezpieczne, akceptowalne przez Google praktyki.
Reklama w Internecie Google Ads w postaci linków sponsorowanych
Jeśli dopiero założyłeś firmę lub zacząłeś prowadzić sklep e-commerce, nie wiesz jeszcze
jak wygenerować ruch na stronie swojego serwisu. Pomocne są wtedy kampanie Google
Ads, które mają postać linków przypominających swoim wyglądem te, które nieraz
widziałeś w wynikach wyszukiwania w Google. Różnica polega na tym, że płatne linki
wyświetlają się wyżej, niż te organiczne. Dzieje się tak niezależnie od tego, czy

inwestujesz w pozycjonowanie swojej strony pod Google, czy nie. Za pomocą takiej formy
reklamy możesz dotrzeć do określonych grup Odbiorców, których określasz przy tworzeniu
kampanii marketingowej, na stronie Google Ads. Jest to elastyczna forma promocji w sieci,
za którą płacisz w dość specyficzny sposób. Mianowicie nie za to, jak długo reklama się
wyświetla, ale za to, jak wiele razy użytkownicy sieci w nią klikną. Reklama ta może być
jedyną formą kampanii marketingowej w siedzi bądź stanowić dopełnienie innych działań
promocyjnych.
Reklama w Internecie w formie mailingu
Mogłoby się wydawać, że marketing w postaci rozsyłanych maili do różnych odbiorców to
już przeżytek. Tymczasem coraz częściej powraca się do tej formy reklamy, ponieważ
umożliwia ona nawiązanie relacji z Klientem. Odbiorca jest informowany o ofercie,
nowościach, czy wydarzeniach związanych z Twoją działalnością. Ponadto, im lepiej
znasz swojego Klienta, tym bardziej precyzyjnie możesz dopasować takie wiadomości do
jego aktualnych zainteresowań. Dzięki temu istnieje większa szansa, że przejdzie na
stronę Twojego sklepu właśnie z poziomu otrzymanej przez Ciebie wiadomości e-mail.
Reklama w Internecie w postaci content marketingu
Pomimo tego, że treści są nieodłącznym elementem stron w sieci, wielu przedsiębiorców
nie potrafi wykorzystać potencjału, jaki w nich drzemie. Content marketing natomiast
umiejętnie przemyca pewne aspekty psychologiczne, które w perswazyjny sposób
oddziałują na potencjalnego Klienta. Teksty są nie tylko atrakcyjne dlatego, że przyciągają
uwagę, ale również zachęcają do złożenia zamówienia na określony produkt. Content
marketing pojawia się nie tylko na stronie sklepu internetowego, ale również w takich
miejscach, jak blog firmowy, oficjalna strona instytucji, czy wizytówka typu landing page.
Marketing internetowy w social media
Marketing w sieci da się zauważyć na stronach różnych portali społecznościowych.
Największym ośrodkiem działań promocyjnych związanych z social media jest od wielu lat
Facebook. Na tej stronie można bezpłatnie założyć stronę firmową, jak też fanpage, gdzie
Klienci lub osoby niezwiązane w żaden sposób z marką mogą wypowiadać się na temat
zamieszczanych wpisów. Na portalu Facebook są także dostępne formy promocji w wersji
płatnej, które np. umożliwiają wyświetlenie nowego postu nad wszystkimi pojawiającymi
się newsami. Pojawiają się one na profilach osób, które są zainteresowane albo samą
marką, albo konkretną tematyką, w jakiej dana firma prowadzi działalność.
Banerowa reklama w Internecie
Banerowa reklama ma postać graficzną, która zawiera prosty przekaz w postaci
atrakcyjnej wizualizacji określonego produktu. Po naciśnięciu w nią Internauta jest
przenoszony na stronę firmy, gdzie znajduje się konkretny, reklamowany produkt. Taką
reklamę można w prosty sposób przygotować, decydując się na kampanię Google Ads.
Marketing internetowy – promocja w YouTube

Z YouTube korzysta powyżej miliarda osób każdego miesiąca. Zatem w serwisie tym tkwi
olbrzymi potencjał pod względem marketingowym. Jednak stosunkowo niedawno
przedsiębiorcy zaczęli wykorzystywać to miejsce w sieci do promowania swojego biznesu.
Najczęściej marketing internetowy na stronie YouTube polega na prowadzeniu oficjalnego,
firmowego kanału. Można także zdecydować się na promocję w formie typowej reklamy,
która pojawia się przed wyświetlanym filmem lub wtedy, gdy jest odtwarzany.
Wirusowa reklama w Internecie

Reklama w Internecie w formie wirusowej polega na tym, że jest przekazywana kolejnym
Internautom przez samych użytkowników. Taki rodzaj promocji może mieć postać
komentarzy, odsyłaczy, czy opinii o produkcie, ofercie firmy, czy o samej instytucji.
Marketing internetowy w postaci artykułów sponsorowanych
Artykuły sponsorowane to treści, które dotyczą konkretnej tematyki. Przedstawiają dany
produkt firmy lub jej ofertę w jak najlepszym świetle, a pod treścią znajduje się zwykle
informacja o tym, że jest to właśnie taki rodzaj artykułu i odnosi się do określonej firmy.
Reklama w Internecie i marketing internetowy – jakie korzyści płyną z promocji
online?
Coraz więcej biznesmenów decyduje się na marketing internetowy. Reklama w Internecie
oddziałuje bowiem na świadomość konsumenta. Do najważniejszych walorów promocji
online można zaliczyć:
 nawiązanie relacji z Klientem i dopasowanie do niego swojej oferty sprzedażowej,
 zintensyfikowanie działań promocyjnych poprzez targetowanie reklamy do
określonej grupy Odbiorców, co przekłada się na wyższą sprzedaż nawet w krótkim
czasie trwania kampanii,
 budowanie zaufania do marki i dbanie o spójny i pozytywny wizerunek firmy,
 możliwość dotarcia ze swoją ofertą do różnych Klientów poprzez dopasowanie do
nich treści reklamy,
 minimum wysiłku włożonego w wypromowanie swojej oferty, ponieważ wiele działań
leży po stronie potencjalnego użytkownika korzystającego z wyszukiwarki z
Internetu w ogóle, a także niektóre czynności marketingowe dokonują się
automatycznie.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Pliki te wykorzystywane są do
gromadzenia statystyk odwiedzin naszej witryny. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.

Close