Skutecznie pozycjonujemy sklepy internetowe w Google

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Handel przenosi się do Internetu. Już blisko 2/3 wszystkich internautów w Polsce korzysta z różnych form internetowych zakupów. Oznacza to miliony potencjalnych klientów, do których dotarcie jest łatwiejsze, niż kiedykolwiek w historii wymiany handlowej.
Wykorzystaj atuty handlu internetowego, by zbudować swoją pozycję. Pozycjonuj swój sklep internetowy.

Dlaczego klienci coraz częściej wybierają zakup internetowy, nawet jeśli mogą kupować w
sposób tradycyjny?


Zakupy przez Internet są szybsze, można je robić całą dobę i zwykle jest taniej.
W Internecie można znaleźć wszystko i dokładnie porównać rzeczy, bo opisy są pod ręką.
Poruszanie się po e-handlu jest wygodne, a zmiana sklepu zajmuje kilka sekund.


Przed zakupem internauta i tak porównuje produkty w sieci, więc od razu je potem kupuje.


Liczba sklepów internetowych tylko w polskim Internecie jest przytłaczająca. Nawet najlepsza oferta nie będzie miała znaczenia, jeśli klient nie będzie miał szansy jej zobaczyć.
Dlatego potrzebne są działania promocyjne i optymalizacyjne (SEO), dzięki którym wyszukiwarki internetowe będą prowadziły prosto do promowanego sklepu. Trzeba uzyskać pozycję wyższą niż konkurencja, ponieważ jeden klient jeden towar kupi tylko w jednym miejscu.

Proces pozycjonowania sklepu internetowego to:

  • Zadbanie o stronę techniczną sklepu i odpowiedni układ zawartych na nim treści;
  • Zapełnianie sklepu i witryn powiązanych wartościowymi treściami, które przykują uwagę internauty;
  • Tworzenie treści unikalnych, które nie powtarzają się w innych sklepach internetowych;
  • Budowanie sieci linków z i do innych wartościowych serwisów internetowych;
  • Wypełnianie sklepu frazami, dla których będzie się budowało pozycje w wyszukiwarkach.


Skuteczne pozycjonowanie sprawi, że:

  • Ruch w sklepie internetowym zacznie się szybko powiększać;
  • Sklep stanie się lepiej rozpoznawalny, a świadomość jego marki wzrośnie;
  • Poprawi się współczynnik konwersji, czyli większa część odwiedzających będzie coś kupowała;
  • Wzrosną zyski z działalności podstawowej sklepu internetowego;
  • Pozycja sklepu w wyszukiwarkach będzie się stabilizować i działania promocyjne będą stawały się coraz skuteczniejsze.


Do internautów dociera się przede wszystkim za pomocą wyszukiwarki internetowej. W przypadku sklepów internetowych proces ten jest wyjątkowo efektywny, ponieważ osoby je odwiedzające poszukują określonych produktów i usług, które sklepy im oferują. Internauta, który wchodzi na stronę sklepu internetowego po wyszukaniu w wyszukiwarce konkretnego
produktu to osoba, która najpewniej jest zdecydowana na zakup. Są to najbardziej wartościowe odwiedziny z możliwych.


Dobrze prowadzone pozycjonowanie nie generuje pustego ruchu.

Korzyści płynące z pozycjonowania to nie tylko bezpośrednie zyski z konwersji odwiedzających sklep klientów. Wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania traktowane jest jako dodatkowa promocja dla sklepu internetowego, a ponadto postrzegane jest jako rekomendacja ze strony wyszukiwarki. Jest to swoista naturalna reklama, za którą nie trzeba
dodatkowo płacić.
Listę wyników w wyszukiwarce internetowej należy traktować jako bezpośrednie pole konkurencji pomiędzy sklepami internetowymi. Szansa, że internauta kliknie na pierwszy z linków generycznych, czyli nie będących sponsorowaną reklamą (takie reklamy usuwają adblocki), wynosi około 37%. Prawdopodobieństwo odwiedzenia stron z dalszych linków szybko spada. Dla drugiej strony wynik wyszukiwania jest bliski 0%.

Uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach dla wartościowych fraz przekłada się na:

  • Pozyskiwanie nowych klientów, w tym potencjalnych, którzy prędzej o sklepie nie słyszeli;
  • Wzrost ruchu w sklepie i tym samym budowanie świadomości marki, przyzwyczajanie potencjalnych klientów do sklepu;
  • Budowanie prestiżu w związku z uzyskaniem rekomendacji od wyszukiwarki jako najlepsze miejsce;
  • Gromadzenie zaufania klientów oraz budowanie autorytetu jako eksperta w branży.


Pozycjonowanie sklepu internetowego różni się od pozycjonowania zwykłych stron internetowych. W sklepie internetowym konieczne jest pozycjonowanie bardzo dużej liczby fraz i wiele z działań można automatyzować. Nie trzeba budować konkretnych strategii dla szczegółowych rozwiązań.


Proces pozycjonowania sklepu internetowego to kolejno:
1. Wybór produktów i kategorii, których promowanie przyniesie największe zyski;
2. Dobór fraz, z którymi będzie się można przebić w wyszukiwarkach;
3. Audyt i optymalizacja SEO dla witryny lub budowa nowego sklepu, optymalnego pod względem SEO;
4. Budowa unikalnych i wartościowych treści;
5. Tworzenie sieci linków do i z innych serwisów;
6. Monitorowanie, ewaluacja i korygowanie podejmowanych działań.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Pliki te wykorzystywane są do
gromadzenia statystyk odwiedzin naszej witryny. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.

Close