Handel przenosi się do Internetu. Już blisko 2/3 wszystkich internautów w Polsce korzysta z różnych form internetowych zakupów. Oznacza to miliony potencjalnych klientów, do których dotarcie jest łatwiejsze, niż kiedykolwiek w historii wymiany handlowej.
Wykorzystaj atuty handlu internetowego, by zbudować swoją pozycję. Pozycjonuj swój sklep internetowy.
Dlaczego klienci coraz częściej wybierają zakup internetowy, nawet jeśli mogą kupować w
sposób tradycyjny?
Zakupy przez Internet są szybsze, można je robić całą dobę i zwykle jest taniej.
W Internecie można znaleźć wszystko i dokładnie porównać rzeczy, bo opisy są pod ręką.
Poruszanie się po e-handlu jest wygodne, a zmiana sklepu zajmuje kilka sekund.
Przed zakupem internauta i tak porównuje produkty w sieci, więc od razu je potem kupuje.
Liczba sklepów internetowych tylko w polskim Internecie jest przytłaczająca. Nawet najlepsza oferta nie będzie miała znaczenia, jeśli klient nie będzie miał szansy jej zobaczyć.
Dlatego potrzebne są działania promocyjne i optymalizacyjne (SEO), dzięki którym wyszukiwarki internetowe będą prowadziły prosto do promowanego sklepu. Trzeba uzyskać pozycję wyższą niż konkurencja, ponieważ jeden klient jeden towar kupi tylko w jednym miejscu.
Proces pozycjonowania sklepu internetowego to:
Skuteczne pozycjonowanie sprawi, że:
Do internautów dociera się przede wszystkim za pomocą wyszukiwarki internetowej. W przypadku sklepów internetowych proces ten jest wyjątkowo efektywny, ponieważ osoby je odwiedzające poszukują określonych produktów i usług, które sklepy im oferują. Internauta, który wchodzi na stronę sklepu internetowego po wyszukaniu w wyszukiwarce konkretnego
produktu to osoba, która najpewniej jest zdecydowana na zakup. Są to najbardziej wartościowe odwiedziny z możliwych.
Korzyści płynące z pozycjonowania to nie tylko bezpośrednie zyski z konwersji odwiedzających sklep klientów. Wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania traktowane jest jako dodatkowa promocja dla sklepu internetowego, a ponadto postrzegane jest jako rekomendacja ze strony wyszukiwarki. Jest to swoista naturalna reklama, za którą nie trzeba
dodatkowo płacić.
Listę wyników w wyszukiwarce internetowej należy traktować jako bezpośrednie pole konkurencji pomiędzy sklepami internetowymi. Szansa, że internauta kliknie na pierwszy z linków generycznych, czyli nie będących sponsorowaną reklamą (takie reklamy usuwają adblocki), wynosi około 37%. Prawdopodobieństwo odwiedzenia stron z dalszych linków szybko spada. Dla drugiej strony wynik wyszukiwania jest bliski 0%.
Uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach dla wartościowych fraz przekłada się na:
Pozycjonowanie sklepu internetowego różni się od pozycjonowania zwykłych stron internetowych. W sklepie internetowym konieczne jest pozycjonowanie bardzo dużej liczby fraz i wiele z działań można automatyzować. Nie trzeba budować konkretnych strategii dla szczegółowych rozwiązań.
Proces pozycjonowania sklepu internetowego to kolejno:
1. Wybór produktów i kategorii, których promowanie przyniesie największe zyski;
2. Dobór fraz, z którymi będzie się można przebić w wyszukiwarkach;
3. Audyt i optymalizacja SEO dla witryny lub budowa nowego sklepu, optymalnego pod względem SEO;
4. Budowa unikalnych i wartościowych treści;
5. Tworzenie sieci linków do i z innych serwisów;
6. Monitorowanie, ewaluacja i korygowanie podejmowanych działań.
Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Pliki te wykorzystywane są do
gromadzenia statystyk odwiedzin naszej witryny. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.