Szerokie pozycjonowanie stron

Czym jest pozycjonowanie szerokie?
Pozycjonowanie szerokie oznacza promocję w wyszukiwarce na długie frazy, czyli na tak
zwany długi ogon. Mogłoby się wydawać, że im dłuższa jest fraza, tym mniejsza szansa
na to, że internauta wpisze ją w pasku wyszukiwania. Jednak z roku na rok trend się
zmienia i użytkownicy Google stają się bardziej precyzyjni podczas wyszukiwania
interesujących ich informacji.
Dobrym pomysłem jest promocja na długi ogon, jeśli prowadzisz sklep internetowy z
szeroką ofertą produktów lub serwis internetowy, który dostarcza mnóstwa różnych treści.
Za pomocą szerokiego pozycjonowania uda Ci się zwiększyć ruch na stronie w znacznie
większym stopniu, niż gdybyś promował się na ogólne słowa kluczowe. W dodatku
przeważnie użytkownicy, którzy przejdą na Twoją witrynę po wpisaniu długiej frazy,
najczęściej złożą zamówienie na produkt opisany w wyszukiwarce.
Czy pozycjonowanie szerokie na długi ogon jest dla Ciebie?
Pozycjonowanie typu long tail jest dla Ciebie korzystne, jeśli prowadzisz:
 rozbudowany portal lub wortal,
 wielotematyczny serwis informacyjny,
 sklep e-commerce,
 stronę WWW, która zawiera komentarze i opinie użytkowników.
Najczęściej zaś z promocji na długie frazy korzystają przedsiębiorcy, którzy sprzedają
produkty za pośrednictwem sklepu internetowego. Warto zauważyć, że jeden towar
znajdujący się w sklepie online, można pozycjonować na wiele różnych fraz. Przykładem
niech będzie czytnik e-booków Pocketbook 627 Touch Lux 4. Internauta może dotrzeć do
niego poprzez wpisanie takich wyrażeń w Google, jak:
 czytnik Pocketbook 627,
 czytnik e-book Pocketbook Touch Lux 4,
 czytnik Pocketbook 627 Lux 4,
 czytnik Touch Lux 4,
 Pocketbook Lux 4.
Są to tylko przykładowe frazy, które zainteresowany czytnikiem może wpisać w pasku
wyszukiwania. Kombinacji jest o wiele więcej, dlatego w pozycjonowaniu szerokim tkwi
olbrzymi potencjał. Tym bardziej że prowadząc sklep internetowy, oferujesz nie jeden
czytnik, a wiele innych, jak również np. tablety, smartfony, itd.
Mając świadomość tego, jak wiele fraz udaje się przypisać jednemu produktowi, możesz
pozycjonować się na tysiące słów kluczowych, które nie cieszą się zbyt dużą
popularnością. Dzięki temu promocja ta nie jest zbyt dużym obciążeniem dla Twojego
budżetu, a daje naprawdę dobre efekty. Twój sklep staje się widoczny w sieci na bardzo
wiele fraz, co pozwala Ci konkurować nawet z serwisami o ugruntowanej pozycji.
Jak wygląda pozycjonowanie szerokie w zakresie optymalizacji e-commerce?
By osiągać jak najlepsze wyniki związane z pozycjonowaniem szerokim, konieczne jest
właściwe przygotowanie sklepu internetowego. Działania w obrębie e-commerce

sprowadzają się w dużej mierze do tego, by w treściach znalazły się wszystkie te frazy,
pod jakie chcesz się pozycjonować na długi ogon. Ponadto opisy produktów powinny być
unikalne, czyli napisane pod Twój sklep, a nie powielone.
Nawet jeśli jedna zakładka dotyczy produktu dostępnego w kolorze białym, a druga tego
samego towaru, który można kupić w kolorze czarnym, nie opłaca się dodawać tej samej
treści, zmieniając tylko informację o kolorze. Nie warto również kopiować treści opisów ze
strony producenta – jeśli jesteś dystrybutorem, zadbaj o unikalny opis. W przeciwnym
razie nie dość, że potencjalni Klienci nie zauważą Cię w wynikach wyszukiwania, Google
może Cie ukarać filtrem lub banem za zduplikowaną treść.
Warto również dbać o systematyczne dodawanie nowych treści na stronę sklepu. Takie
serwisy są bowiem promowane przez wyszukiwarkę. Korzystamy z najlepszych
dostępnych narzędzi, takich jak: Google Console i Google Analytics, dlatego zapewnimy
Ci najlepsze dostosowanie serwisu do potrzeb Klientów i do wyszukiwarki.
Co wpływa na wartość długich fraz w pozycjonowaniu szerokim?
Pozycjonowanie szerokie nie musi dotyczyć wyłącznie sklepów internetowych. Z naszych
usług korzystają także Klienci, którzy prowadzą mniej rozbudowane serwisy. Wtedy
podczas działań SEO, związanych z doborem słów kluczowych uwzględniamy:
 popularność frazy w danym okresie, na przykład w ostatnim miesiącu – im więcej
było takich zapytań, tym większa szansa na to, że pozycjonując się na takie słowo
kluczowe, ruch na Twojej stronie znacznie się zwiększy,
 konkurencyjność frazy – analizujemy, czy wiele serwisów o podobnej tematyce
pozycjonuje się pod określone słowo kluczowe,
 dopasowanie frazy kluczowej do tematyki Twojego serwisu – im lepiej jest ona
dobrana, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że użytkownicy będą opuszczać
Twoją stronę już po kilku-kilkunastu sekundach.
Pozycjonowanie szerokie kieruje Twoją ofertę do Klientów, którzy chcą kupić już
dzisiaj!
Internauci, którzy będą odwiedzać Twoją stronę poprzez wpisywanie frazy ściśle
powiązanej z Twoim serwisem, mogą być faktycznymi Klientami, którzy chcą złożyć
zamówienie na Twojej witrynie. Dłuższe słowa kluczowe wpisują zazwyczaj ci internauci,
którzy mają już jakąś wiedzę na temat interesującego ich produktu. Zupełnie inaczej jest w
przypadku tych osób, które wyszukują towar poprzez wpisanie ogólnej frazy.
Istnieje więc duża szansa, że pozycjonując się na długi ogon, dotrzesz ze swoją ofertą do
Odbiorców, którzy chcą złożyć zamówienie na konkretny produkt, nawet jeszcze tego
samego dnia. Zatem pozycjonowanie szerokie generuje ruch na Twojej stronie, który
przynosi wymierne korzyści w postaci lepszych wyników sprzedaży.
Weźmy na przykład frazę „sklep budowlany”. Pomimo to, że użytkownik sieci odwiedził
Twoją witrynę po wpisaniu takiego słowa kluczowego, (jeśli oferujesz produkty z tej
branży), nie wiesz tak naprawdę, czego konkretnie szukał.
Natomiast, gdy trafia na Twoją stronę internauta, który wpisze w Google na przykład
wyrażenie „izolacja bitumiczna Kielce”, dokładnie wiesz, dlaczego przegląda Twoją ofertę.
Każdy taki Odbiorca może w większym stopniu zmienić się w faktycznego Klienta niż
użytkownik, który wpisuje ogólną frazę.
Ogólne pozycjonowanie stron – kiedyś, a na długi ogon – dzisiaj

Gdy jeszcze wielu przedsiębiorców nie zdawało sobie sprawy z tego, jak wielki potencjał
drzemie w pozycjonowaniu stron, firmy promowały się na ogólne frazy. Było to zrozumiałe,
jeśli weźmie się pod uwagę to, że stosunkowo łatwo przychodziło wypromować się na
takie frazy. Nie cieszyły się jeszcze wtedy zbyt dużym zainteresowaniem. Jednak tamte
lata można już określić mianem przeszłych, które nie wrócą. Obecnie w sieci działa ponad
miliard stron internetowych. Co za tym idzie, nawet jeśli nie wszyscy pozycjonują swoje
strony, konkurencja jest o wiele większa, niż kiedyś.
Wraz z rozwojem internetu i wzrostem jego popularności, na przestrzeni lat sukcesywnie
zmieniał się także algorytm najpopularniejszej wyszukiwarki. Zupełnie inne aspekty
decydowały o tym, jak znaleźć się w wysoko w wynikach wyszukiwania, niż ma to miejsce
teraz. Kiedyś wystarczyło wzbogacić swoją witrynę o wiele linków. Dzisiaj liczy się przede
wszystkim unikalna treść, o którą regularnie należy wzbogacać przejrzysty i przyjazny dla
użytkowników i Google serwis.
Teraz pozycjonowanie weszło w zupełnie inny wymiar, czego dowodem jest rosnąca
popularność mniej konkurencyjnych fraz z tak zwanego długiego ogona. Im są one
dłuższe, tym łatwiej się je pozycjonuje. Z każdym bowiem kolejnym słowem w takiej frazie
automatycznie zmniejsza się liczba serwisów pozycjonujących się pod nią. Przekłada się
to na mniejsze koszty promocji long tail. Trzeba jednak liczyć się z tym, że wciąż więcej
jest wyszukiwań na frazy, które składają się z dwóch-trzech słów, niż dłuższych.
Pozycjonowanie szerokie na długi ogon to szansa dla Ciebie na lepszą widoczność!
Oferujemy Ci pozycjonowanie szerokie, które przynosi bardzo dobre efekty. Jeżeli
prowadzisz sklep e-commerce lub wielotematyczny serwis internetowy, frazy z długiego
ogona pozwolą Ci zwiększyć swoją widoczność w sieci. Z uwagi na przystępną cenę takiej
promocji, możesz w nią inwestować systematycznie, co pozwoli Ci zwiększyć liczbę wejść
na stronę. Niezależnie od tego, czy Google ponownie zmieni swój algorytm, czy nie,
możesz mieć pewność, że pozycjonowanie szerokie w dalszym ciągu będzie przynosić Ci
wiele wymiernych korzyści.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Pliki te wykorzystywane są do
gromadzenia statystyk odwiedzin naszej witryny. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.

Close