Definicja pojęcia „linki sponsorowane”
Linki sponsorowane to nic innego jak reklama w postaci treści, które oferuje wyszukiwarka
Google. Łatwo można je rozpoznać, kiedy wpisuje się dowolną frazę w polu paska
wyszukiwania – wyświetlają się przed wynikami organicznymi, a także po prawej stronie
tradycyjnej listy wyników. Reklamę tę zalicza się do najbardziej skutecznych form promocji
w Internecie, a zarazem najbardziej opłacalnych. Kupując określoną frazę, pod jaką
wyświetli się odnośnik, płacisz jedynie za liczbę kliknięć, a nie za czas, w jakim taki
odnośnik jest widoczny dla internauty. Po naciśnięciu w ten odnośnik użytkownik
wyszukiwarki jest przekierowywany na Twoją stronę z ofertą.
Jak wygląda kampania marketingowa uwzględniająca Google Ads?
Kampanię Google Ads możesz zlecić agencji marketingowej lub ustalić jej poszczególne
parametry samodzielnie. Przechodząc na stronę Google AdWords, czyli obecnie Google
Ads, przekonasz się, że obsługa tego systemu jest intuicyjna i prosta. Określasz, jakie
słowa kluczowe Cię interesują, a także maksymalną liczbę kliknięć na kampanię i w ciągu
danego dnia. Możesz też ustalić, do jakiej konkretnie grupy docelowej mają być kierowane
linki sponsorowane. Udaje się bowiem z powodzeniem określić na przykład jej przedział
wiekowy, czy zainteresowania. Ponadto kampanię możesz aktywować danego dnia o
określonej porze.
Najczęściej ustala się taką porę, kiedy jesteś przekonany, że odnośnik zauważy jak
najwięcej osób, które zaliczają się do Twojej preferowanej grupy Odbiorców. Mogąc
precyzyjnie zaplanować taką kampanię z wykorzystaniem linków sponsorowanych,
kierujesz swoją ofertę do wybranej niszy potencjalnych Klientów. Istnieje więc duże
prawdopodobieństwo, że Odbiorcy ci nacisną w odnośnik i zapoznają się z Twoją ofertą.
Przeważnie na tym się nie kończy – potencjalni Odbiorcy, którzy odwiedzą Twoją stronę
WWW, po naciśnięciu w link, zwykle zamawiają Twoje produkty lub usługi.
Dlaczego opłaca się inwestować w reklamę w postaci linków sponsorowanych?
Promocja w sieci za pomocą linków Google Ads daje wiele wymiernych korzyści. Poza tym
można mieć cały czas pod kontrolą to, jak przebiega taka promocja. Nic więc dziwnego, że
w naszym kraju coraz więcej biznesmenów inwestuje właśnie w taką reklamę. Dzieje się
tak z uwagi na niezaprzeczalne walory tej kampanii reklamowej, do których zaliczyć
można:
precyzyjne dopasowanie słów kluczowych do konkretnej grupy Odbiorców, którzy
są zainteresowani produktami i chcą je zamówić już teraz,
błyskawiczne uruchomienie reklamy – wyświetla się od razu po tym, jak ustawisz
wszystkie jej parametry i przelejesz określoną kwotę na konto Google Ads,
analiza skuteczności kampanii na dowolnym etapie jej działania; możesz także
sprawdzić, czy wszystkie początkowe ustawienia są prawidłowe,
reklama ta jest elastyczna – w razie gdybyś nie był zadowolony z efektów, zawsze
możesz zmienić poszczególne parametry w dowolnym momencie trwania kampanii;
dotyczy to m.in. doboru słów kluczowych, czasu, kiedy wyświetla się w ciągu dnia,
czy liczby kliknięć na dobę,
kampanię tę możesz szybko przygotować bez korzystania ze specjalistycznych
narzędzi, czy wsparcia ze strony agencji; utworzysz ją samodzielnie i na bieżąco
możesz ją modyfikować, jeśli uznasz, że w ten sposób uda Ci się zmaksymalizować
jej skuteczność,
opłacalność reklamy – płacisz tylko za odnośniki, w które Odbiorca kliknął i został w
ten sposób przekierowany na Twoją witrynę online.
Ile kosztuje reklama w postaci linków sponsorowanych Google Ads?
Kampania Google Ads pomimo tego, że nie należy do kosztownych, może nie być tak
efektywna, gdy planuje ją osoba, która nie ma w tym zakresie doświadczenia. Zwracając
się do nas o pomoc, możesz spodziewać się znacznie lepszych wyników sprzedażowych
przy stosunkowo mniejszych kosztach, jakie będziesz musiał ponieść.
Korzystamy bowiem z nowoczesnych narzędzi, takich jak Planer fraz kluczowych. Dzięki
niemu możemy precyzyjnie określić, jak duży wydatek poniesiesz, gdy będziesz chciał się
promować na określone słowa kluczowe na konkretną liczbę kliknięć. Za pomocą tego
narzędzia wiemy, czy dana fraza należy do tych bardziej, czy mniej konkurencyjnych, a
taki aspekt wpływa na jej cenę.
Mając doświadczenie w prowadzeniu kampanii Google Ads, dokładnie wiemy, w jakich
kanałach promować Twoją ofertę, by odniosła jak najlepszy skutek. Minimalizując ryzyko
poniesienia kosztów, które nie przyniosą spodziewanych rezultatów, możesz promować
się w ten sposób systematycznie. Pozwoli Ci to na stałe wkraść się w świadomość swoich
potencjalnych Odbiorców.
Efektywna kampania linków sponsorowanych Google Ads
Jako eksperci od reklamy Google Ads, pomożemy Ci wypromować Twoją markę i
zwiększyć poziom sprzedaży. Wystarczy tylko, że skontaktujesz się z nami i poinformujesz
nas o tym, jakie są Twoje cele i oczekiwania, a także jak dużo środków możesz
przeznaczyć na tę reklamę.
Korzystając z naszych usług, nie musisz wierzyć nam na słowo, że odniesiesz sukces.
Cały czas monitorujemy wprowadzone na początku ustawienia i na bieżąco je
modyfikujemy, by kampania była możliwie jak najbardziej efektywna.
Dodatkowo będziesz mieć ciągły kontakt z naszym ekspertem SEM, który troszczy się o
przebieg Twojej kampanii. Systematycznie więc będziesz informowany o wszystkich
aspektach związanych z wprowadzanymi zmianami, a także z parametrami, które
określają skuteczność tej formy reklamy.
Reklama w postaci linków Google Ads – gdzie jest widoczna?
Przede wszystkim określona grupa docelowa będzie mogła dotrzeć do Twojej oferty, gdy
natrafi na linki sponsorowane wyświetlające się w Google. Łatwo można je zauważyć,
ponieważ pojawiają się zarówno przed organicznymi wynikami, jak i tuż po nich na
pierwszej stronie. Mają postać albo linków tekstowych, albo graficznych i wyróżnione są
czarnym napisem „Reklama”. Wyraz ten pojawia się nad odnośnikiem lub obrazkiem.
Reklama w postaci linków Google Ads jest również wyświetlana w innych aplikacjach tej
wyszukiwarki, np. w Google Play, czy Google Maps. Linki w tych narzędziach także
odróżniają się od organicznych wyników z ofertami.
Linki sponsorowane umieszczane są także na partnerskich stronach internetowych, które
są tematycznie powiązane z ofertą Twojej firmy, a także korzystające z algorytmu
wyszukiwania Google.
Co powoduje, że kampania Google Ads kończy się sukcesem?
By móc liczyć na sukces kampanii Google Ads, nie wystarczy ją uruchomić. Należy
precyzyjnie dobrać słowa kluczowe, które pod względem tematycznym dobrze oddają
treści, które masz dostępne na swojej stronie. Im bardziej odnoszą się do konkretnej
oferty, tym lepiej, ponieważ w ten sposób można dotrzeć do osób, które są
zainteresowane właśnie takimi produktami, czy usługami. Frazy, które uwzględnia się w
reklamie Google Ads, powinny być też dość popularne. Jeśli bowiem nie cieszą się zbyt
dużym zainteresowaniem, kampania z ich wykorzystaniem może w ogóle nie dojść do
skutku.
Oprócz samej frazy, która jest popularna i odnosi się do Twojej oferty, ważne jest to, by
odnośnik zachęcał do kliknięcia. Warto więc dobrze przemyśleć to, jakie treści powinny
znaleźć się w tak ograniczonej liczbie znaków. Niekiedy Odbiorcy klikają w link pod
wpływem impulsu. Bodźcem może być wzmianka o ofercie promocyjnej, o krótkim czasie
oczekiwania na doręczenie przesyłki, czy o nowościach. Są to tylko przykładowe
możliwości. Zanim jednak przygotuje się taką treść, warto dokładnie przeanalizować to, w
jakie opisy internauci klikają najczęściej.
Liczy się również to, gdzie Twoja reklama Google Ads się wyświetli. Na przykład w
wynikach w Google powinna znaleźć się możliwie jak najwyżej. Masz wtedy pewność, że
więcej internautów przeczyta opis linku i zdecyduje się po jego wpływem nacisnąć w
odnośnik. Im niżej zaś taka reklama będzie się wyświetlać, tym bardziej prawdopodobne,
że konsekwencji słupki sprzedaży nie podskoczą w Twoim biznesie, nawet jeśli internauci
będą w nią klikać.
Jeśli Odbiorca naciśnie w link i przejdzie na Twoją stronę, nie dokona zakupu, jeśli nie
będzie przekonany do Twojej oferty. Przede wszystkim Twoja kampania Google Ads
powinna być spójna z tematyką serwisu, który promujesz w ten sposób. Poza tym sama
strona WWW musi być zachęcająca pod względem szaty graficznej, nawigacji, opisów i
łatwości, z jaką można dokonać zamówienia i zapłacić za zakupiony towar.
Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Pliki te wykorzystywane są do
gromadzenia statystyk odwiedzin naszej witryny. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.