Aktywuj pozycjonowanie firmy w Google

Pozycjonowanie stron internetowych (SEO)

Najbardziej wiarygodnym dla internautów (przyszłych Klientów) sposobem poszukiwania produktów i usług w Internecie jest ich wyszukiwanie w wyszukiwarkach internetowych. Internauta wpisuje słowo kluczowe, a Google stara się znaleźć dla niego najlepsze wyniki. Jeśli na szczycie listy wyników pojawi się Twoja strona internetowa, masz wielkie szanse na zdobycie nowego Klienta.
Pozycjonowanie strony internetowej polega na przekonywaniu wyszukiwarek internetowych, że to właśnie promowana strona jest miejscem, gdzie internauta otrzyma najbardziej wartościowe odpowiedzi dla swojego zapytania.

Bezpłatna wycena pozycjonowania

Administratorem Państwa danych osobowych jest SEOSNAKE Sp.z o.o. czytaj więcej

Co wpływa na wyniki wyszukiwania?

Wyszukiwarki internetowe analizują wszystkie treści w Internecie, indeksują je i przydzielają im odpowiedni ranking w oparciu o ich cechy.
Ranking = content + technologia + linki
Content – strona internetowa musi być wypełniona treścią, którą internauta uzna za użyteczną poprzez poświęcanie jej czasu; zawartość strony musi być unikalna i zawierać frazy kluczowe, których poszukiwać będzie potencjalny klient
Technologia – serwis musi posiadać odpowiedni układ metatagów oraz nagłówków, spełniać wszystkie standardy przewidzianych dla nowoczesnych stron internetowych, mieć poprawny kod i szybko działać oraz być bezpieczny (certyfikat SSL i protokół HTTPS)
Linki – na stronie powinny być odnośniki prowadzące z oraz do innych serwisów posiadających możliwie wysoki ranking, a liczba takich linków powinna rosnąć; integracja z mediami społecznościowymi podnosi ranking promowanej strony, podnosi jej jakość ze względu na zaangażowanie użytkowników, a do tego pozwala na przyciąganie Klientów nowymi kanałami

Pozycjonowanie to wyścig – najpierw wchodzi się na stronę lidera, a na kolejne już niekoniecznie.

Przygotowanie do pozycjonowania
Pozycjonowanie musi zacząć się od analizy strony internetowej, która już istnieje.
Jeśli strony jeszcze nie ma, tym lepie, bo stworzy się nową, optymalną dla pozycjonowania. Istniejąca strona internetowa może być adaptowana na potrzeby pozycjonowania, ale jeśli jej domena została obłożona karami za nieprawidłowe pozycjonowanie wykonywane do tej pory, konieczny będzie czysty start od zera.

Proces pozycjonowania

  • Wybieramy słowa kluczowe –dla tych fraz będziemy pozycjonować;
  • Naprawiamy stronę – wykonujemy audyt SEO witryny i optymalizujemy ją na potrzeby wyszukiwarek;
  • Tworzymy treści – Content Is King, więc budujemy wartościową treść dla strony;
  • Dbamy o popularność – kreujemy sieć linków do i ze strony;
  • Monitorujemy efekty – sprawdzamy, czy pozycjonowanie działa i poprawiamy jego skuteczność

Pozycjonowanie to proces strategiczny

Pozycjonowanie strony internetowej to walka z innymi witrynami o pozycję lidera dla konkretnych fraz. Celem walki jest zarabianie, a nie wysokie miejsce samo w sobie. Dlatego każdy miesiąc pozycjonowania to czas wysiłków i nauki, po którym decydujemy, czy inwestowanie w dane frazy było opłacalne. Dzięki regularnej ewaluacji wyników działań z okresu na okres pozycjonowanie jest skuteczniejsze, a każda wydana na promocję złotówka przynosi coraz większy zysk.

Pozycjonowanie daje z czasem coraz lepsze efekty

Wyszukiwarki promują strony okrzepłe na rynku i rozwijające się. Nawet niewielkie wydatki na pozycjonowanie będą z tygodnia na tydzień dawać coraz lepsze efekty, ale nie można oczekiwać, że dla najbardziej popularnych fraz uzyska się wysoką pozycję od zaraz.
Czasami wymaga to długiego czasu, a wybór drogi na skróty może skończyć się nałożeniem kar.

Ile kosztuje pozycjonowanie?
Budżetem pozycjonowania można samodzielnie zarządzać i decydować, ile w danym
miesiącu się zapłaci. Efekty pozycjonowania się kumulują i zmniejszenie nakładów w jednym
miesiącu nie spowoduje utraty efektów uzyskanych do tej pory, chociaż konkurencja na
pewno nie będzie czekała bezczynnie.

Na koszty pozycjonowania wpływa:

  • Branża, w której się pozycjonuje;
  • Oczekiwania właściciela strony odnośnie efektów promocji;
  • Jakość techniczna promowanej strony i trudność jej pozycjonowania;
  • Szerokość pozycjonowania (ilość fraz, dla których się pozycjonuje);
  • Obecna pozycja w wyszukiwarkach.


Pozycjonowanie można rozliczać poprzez:

  • Abonament miesięczny oparty o umowę, w której sprecyzowany jest zakres i czas promowania;
  • Rozliczenie za ruch na stronie, kiedy płaci się za realną liczbę osób odwiedzających promowaną witrynę;
  • Rozliczenie za konwersję stanowiące połączenie niskiego abonamentu i wynagrodzenia za transakcje zawarte na stronie;
  • Modele mieszane łączące dla wygody zleceniodawcy różne podejścia.


Pozycjonowanie to forma promocji, którą można dokładnie mierzyć

Wielką zaletą pozycjonowania jest to, że jego wpływ na kondycje finansową firmy można dokładnie mierzyć i analizować na bieżąco. Zleceniodawca dokładnie wie, jak pracują jego pieniądze na promocję. Specjalista SEO może z kolei nieustannie optymalizować stosowane przez siebie narzędzia i aktualizować strategię pozycjonowania.

Efekty pozycjonowania mierzymy przez:

  • Pozycję w wynikach wyszukiwania dla promowanych fraz;
  • Statystyki ruchu na stronie internetowej (Google Analytics);
  • Zmiany w konwersji, czyli większy odsetek zawartych transakcji przez internautów.


Wyniki wyszukiwania są obecnie coraz częściej spersonalizowane, co oznacza, że dwie różne osoby mogą dla tej samej frazy dostać zupełnie inne rezultaty wyszukiwania. Jest to wynikiem ich osobistych preferencji, miejsca zamieszkania, cech osobistych, jak również historii wyszukiwania w danej wyszukiwarce internetowej. Dlatego znacznie większe znaczenie dla analizy efektów pozycjonowania mają dzisiaj statystyki ruchu na stronie oraz konwersja.
Pozycjonowanie to połączenie wiedzy, doskonałego warsztatu, ale też wyczucia i umiejętności reagowania na zmieniające się warunki działania w Internecie. Dobór odpowiedniego partnera, który będzie realizował zadania z zakresu SEO, może oznaczać być lub nie być dla firmy.

Dobry specjalista SEO powinien:

  • Mieć doświadczenie w branży, w której działa pozycjonowana firma;
  • Posiadać certyfikat Google Analytics;
  • Dysponować własnym zapleczem;
  • Prezentować portfolio znanych marek;
  • Skutecznie komunikować partnerom realne możliwości;
  • Raportować co najmniej raz w miesiącu skuteczność swoich działań.


Pozycjonowanie nie jest w stanie zagwarantować wysokiej pozycji dla promowanej frazy.
Specjalista SEO składający takie obietnice działa w sposób nieetyczny.
SEO jest procesem optymalizacji, co oznacza, że strona internetowa będzie postrzegana jako
bardzo dobre miejsce do informowania internautów o rzeczach związanych z promowanymi
frazami. To, czy strona znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania, zależeć będzie od
samych algorytmów odpowiadających za taki ranking, ale też od działań konkurencji i cech
samej osoby odwiedzającej wyszukiwarkę. Przebicie się w najpopularniejszych frazach jest w
zasadzie niemożliwe ze względu na to, że liderzy w branży wydali już na nie wielkie kwoty i
promują się w nich od wielu lat.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Pliki te wykorzystywane są do
gromadzenia statystyk odwiedzin naszej witryny. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.

Close