Kampanie Google Adwords

Kampanie Google Ads

Google AdWords to mechanizm płatnej reklamy, który wykorzystywany jest do wspierania działań z zakresu pozycjonowania (SEO). Jego działanie jest bardzo proste, ponieważ polega na odpłatnym zamieszczaniu reklam w wybranych miejscach.

Mechanizm Google AdWords składa się z rekomendacji wyświetlanych na liście wyszukiwania i opisanych jako treści sponsorowane oraz z linków i banerów umieszczanych w tzw. sieci reklamowej Google.

Reklamy Google AdWords są nieskomplikowane. W wynikach wyszukiwania dla określonych fraz pojawi się krótki tekst z dwoma nagłówkami i ewentualnie zaproszenie do działania, na przykład link do wykonania telefonu na wskazany numer. W sieci reklamowej Google internautom zostanie najczęściej zaprezentowany niewielki baner. Stworzenie reklam dla systemu Google Ads nie wymaga dużego wysiłku.

Wykorzystanie Google AdWords daje bezpośrednie i bardzo konkretne rezultaty:

  • Natychmiastowe pozyskanie klientów – reklamy Google AdWords wyświetlają się od momentu uruchomienia kampanii i nie wymagają mozolnego zdobywania pozycji rynkowe;
  • Docieranie do odpowiedniego targetu – kampanie Google AdWords można nakierować na ściśle określone osoby, podnosząc w ten sposób konwersję;
  • Pełna kontrola nad kampanią – budżet kampanii można dokładnie określić z góry, a jej szczegóły, w tym nawet promowane frazy, modyfikować na bieżąco.


Promowanie się za pomocą Google AdWords oznacza, że można dotrzeć ze swoimi treściami aż do 90% całego Internetu. Aż tak duży jest zasięg sieci reklamowej Google i nie ogranicza się on bynajmniej tylko do samej wyszukiwarki.

Google AdWords to łącznie:

  • Promocja w wyszukiwarce – linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania, zakupy Google i Google Maps;
  • Reklama w sieci reklamowej – reklama displayowi, remarketing dynamiczny i reklama wideo, w tym na YouTube ;
  • Reklama produktowa – Zakupy Google;
  • Promocja w aplikacjach – reklamy tekstowe, graficzne i wideo w aplikacjach Google Play;
  • Treści reklamowe wideo – reklamy w przerywnikach.


Google AdWords dociera do konkretnych osób. Można bardzo precyzyjnie określić charakterystykę osoby, która ma zobaczyć linki i banery. Możliwe jest także ścisłe ograniczenie geograficzne kampanii tak, by reklama trafiała do osób znajdujących się w danym mieście, a nawet jego dzielnicy. Z grona osób otrzymujących reklamy można wyłączyć internautów o określonych zakresach IP. Google AdWords może nawet śledzić klientów, którzy wchodzili już w interakcję z promowaną stroną i oferować im treści na zasadzie remarketingu (indywidualnie dobrane oferty).

Kampanie Google AdWords można rozliczać na wygodne sposoby, zawsze mając pełną kontrolę nad kosztami. Dostępne obecnie metody rozliczenia to:

  • PPC (Pay Per Click) – niezależnie od wyświetlonych reklam, koszty ponoszone są tylko w momencie, kiedy internauta kliknie na wyświetlony link;
  • CPM (Cost Per Mille) – metoda stosowana głównie na stronach partnerów; koszty ponosi się za każde 1000 wyświetleń reklamy;
  • CPA (Cost Per Action) – zaawansowana forma rozliczenia, w której koszt generowany jest w momencie, gdy internauta wykona pożądaną akcję, np. zapisze się na newsletter;
  • CPV (Cost Per View) – tzw. model kosztu obejrzenia, czyli rozliczanie kosztów kampanii na YouTube w oparciu o realne wyświetlenia treści reklamowych.


Jedną z największych zalet kampanii Google AdWords jest to, że nigdy nie przekraczają one założonego dla nich z góry budżetu. Budżet reklamowy można ustalać na konkretne okresy.

Nawet tak krótkie, jak jeden dzień.

Wydatki ponoszone na Google AdWords to wydatki, które natychmiast się zwracają, ponieważ płaci się w nich (przy podstawowej metodzie rozliczenia PPC) tylko za reklamę skuteczną.
System Google AdWords został stworzony tak, by korzystać mogła z niego każda osoba, nawet bez żadnej znajomości zasad rządzących promocją w Internecie. Brak odpowiedniej wiedzy będzie oznaczał jednak daleko niedoskonałe wykorzystywanie uzyskanych narzędzi.

Dlatego skorzystanie z usług eksperta jest rozwiązaniem bardzo korzystnym, nawet jeśli będzie to oznaczało nieznaczne podniesienie budżetu kampanii ze względu na konieczność sfinansowania jego wynagrodzenia. Wynagrodzenie specjalisty SEO stanowi tradycyjnie procent od wartości całej kampanii.

Korzyści płynące z zatrudnienia specjalisty od kampanii internetowych to przede wszystkim:

  • Nieustanny monitoring efektów przynoszonych przez dotychczas stosowane działania;
  • Dobór odpowiednich słów kluczowych w celu maksymalizowania zysków i optymalizowania kosztów kampanii;
  • Tworzenie wartościowych treści reklamowych, które skuteczniej przyciągają klientów.


Należy pamiętać, że sam fakt wyświetlenia treści marketingowej nie oznacza jeszcze, że internauta kliknie na zaprezentowany mu link albo dokona działania, do którego jest nawoływany. Treści marketingowe wyświetlane za pomocą systemu Google AdWords muszą posiadać odpowiednią formę i realnie zachęcać do skorzystania z propozycji. Co więcej, forma ta musi być dostosowana do platformy, na jakiej będzie się pokazywać.

Google AdWords najlepiej jest traktować jako uzupełnienie starań z zakresu pozycjonowania (SEO). Mechanizmy Google AdWords pozwalają na uzyskanie natychmiastowych korzyści na polach, gdzie SEO jest w stanie zadziałać z opóźnieniem lub w ogóle nie przynieść żadnych efektów. Opieranie się na samym systemie Google AdWords zwykle nie jest wskazane ze względu na jego stosunkowo wysokie koszty w porównaniu z pozycjonowaniem, ale wypromowanie nowego podmiotu na rynku jest w zasadzie niemożliwe bez oparcia się na Google AdWords.

Reklamy Google AdWords są idealnie skrojone na potrzeby sklepów internetowych. Istnieje możliwość zintegrowania ich z plikiem produktowym, dzięki czemu internauta będzie skierowany bezpośrednio na stronę, gdzie będzie mógł dokonywać zakupów. Promowanie w danym czasie ogromnej ilości produktów nie będzie zawyżało kosztów.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Pliki te wykorzystywane są do
gromadzenia statystyk odwiedzin naszej witryny. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.

Close